Ambasadorul Marco Giungi: produsele italienești au un ingredient comun, tradiția

Cea de-a patra ediție a  evenimentului „Italian Wine and Food Day” a avut loc pe 23 mai 2016 și a fost organizat de ICE- Agenția Italiană pentru Comerț Exterior București, în colaborare cu Institutul Italian de Cultură, sub patronajul Ambasadei Italiei în România.
În cadrul evenimentului Adrian Dimache, Secretarul General al Camerei de Comerț Italiene pentru România (CCIpR), a discutat despre Italian Sounding, un fenomen prin care anumite produse se prezintă cu nume Italian sau simboluri, culori și packaging care vor să califice acel produs ca și italienesc, acesta fiind de fapt produs în alte țări, așadar nu au nicio legătură cu Italia.
La eveniment au luat cuvântul oficialități printe care și E.S.  Marco Giungi, Ambasadorul Italiei la București care și-a exprimat la începutul discursului, solidaritatea și compasiunea pentru britanici, propunând un minut de reculegere pentru cele întâmplate la Manchester. „În cadrul relațiilor bilaterale între România și Italia care se ridică la mai mult de 13 miliarde de euro, acest sector  agroalimentar și în anii trecuți a rezultat o creștere fericită, cu peste 20%.  În cazul unor relații excelente între România și Italia, din păcate, apar și astfel de fenomene cum ar fi Italian Sounding. Nu e vorba doar de o modificare nepermisă, ilegală a concurenței, este o înșelăciune la adresa consumatorului în primul rând, fiincă acesta crede că ar cumpăra un produs veritabil italienesc dar acesta nu este.
Ne-am putea gandi că într-o lume din ce în ce mai globalizată proveniența geografică a unui produs este mai puțin importantă. Că ar putea fi puțin important,dar nu este chiar așa fiindcă dintre miile de produse italienești fie că este vorba de vinuri sau de produse agroalimentare, există un ingredient comun care este cel mai important, e vorba de tradiție.  Tradiția este păstrată și astăzi de către micii și marii producători care și-au modernizat să spunem tehnologia dar au păstrat tradiția. Produsele interesate de acest fenomen Italian sounding pot avea aceleași ingredient, pot fi făcute din același soi de struguri dar nu pot menține aceleași tradiții. O tradiție care permite consumatorului să facă o alegere conștientă a unei anumite culturi’, a considerat Excelența Sa.
Luca Gentile, director al Agenției Italiene pentru Comerț Exterior (ICE) a declarat faptul că „chiar dacă prețurile produselor autentice italienești sunt considerate destul de mari, există o categorie a populației în special din orașele mari care se orientează din ce în ce mai mult spre aceste produse fiindcă sunt o garanție a calității. Încercăm prin activitatea noastră să educăm gustul consumatorului român și de asemenea să-l ajutăm să se apropie de produsele noastre unice”.
,, Este adevărat că acest eveniment evidențiază importanța dimensiunii economice în relația dintre România și sunt convins că astfel de acțiuni care se derulează bineînțeles cu implicarea mediului de afaceri între cele două țări vor continua și vor contribui la întărirea dialogului economic’’,  a spus și Sterică Fudulea, secretar de stat în Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat .
Evenimentul s-a terminat desigur cu o degustare de vinuri și produse alimentare italienești, fiind prezente 22 de societăți care au reprezentat mai multe regiuni din Italia.
Festivalul Italian se desfășoară în perioada 15 mai- 15 iunie și reunește o serie de evenimente dedicate promovării produselor Made in Italy: produse alimentare, de îmbăcăminte, articole de mobilier, promoții în restaurantele italiene, evenimente culturale ș.a.
Programul festivalului este disponibil pe site-ul: http://www.festivalitalian.ro (Florentina Caragea)

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Stiri. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s