Camera Italiană de Comerţ pentru România a pornit campania împotriva falsurilor

20140603_124133

Camera de Comerţ Italiană pentru România (ICE), împreună cu Institutul de Comerţ Exterior ICE, a organizat, la hotel Novotel din Bucureşti, seminarul „Protejarea produselor agroalimentare Made in Italy în România”. La evenimentul care a avut drept scop atragerea atenţiei publicului asupra protejării adevăratelor produse italiene au luat cuvântul: Daniel Constantin – ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Diego Brasioli – ambasadorul Italiei la Bucureşti, Roberto Scagnoli – preşedinte CCIpR, Adrian Dimache – secretar general CCIpR, Luca Gentile – directorul ICE Bucureşti, Georgian Ghervasie – comisar general pentru reprezentarea României la Expo Milano 2015, Marius Alexandru Dunca – preşedinte Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului şi Carrado Finardi – reprezentant Coldiretti, una dintre cele mai importante asociaţii italiene în sectorul agricol.

Contrafacerea produselor alimentare italiene şi în special despre „italian sounding”, fenomen ce constă în evocarea unei false senzaţii de italienism în cazul unor produse care nu au nimic de-a face cu Italia, mai precis mâncăruri şi băuturi prezentate sub o marcă cu rezonanţă italiană fără să aibă origini italiene. Această senzaţie poate fi evocată prin simboluri precum, drapelul, un monument, denumire tradusă în limba italiană, etc. Astfel, este periclitată buna-credinţă a consumatorului, care este indudus în mod conştient în eroare. Imitaţiile costă Italia aproximativ 300.000 de locuri de muncă şi reprezintă o cifră de afaceri de aproximativ 60 de miliarde de euro la nivel mondial, dintre care 22 de miliarde de euro în Europa. Autorii păcălelii profită de faptul că mulţi dintre cumpărători nu au gustat niciodată un aliment produs cu adevărat în Italia şi nu au cum să îşi dea seama de diferenţă.

Potrivit organizatorilor, unicul mod în care pot fi combătute aceste probleme este informarea publicului cu privire la importanţa şi valoarea adevăratului produs italian prin analizarea unui instrument foarte important şi uşor accesibil: eticheta. Aşadar, oameni buni, atenţie maximă! Când doriţi să cumpăraţi mozzarella sau prosciutto sau ulei de măsline sau orice alt aliment a cărui denumire e scrisă în italiană, luaţi-l de pe raft şi citiţi bine ce scrie pe etichetă înainte de a-l pune în coş. Dacă scrie Made in Germany, Made in Denmark, Made in etc. înseamnă că este un fals. Nu are nicio legătură cu calitatea italiană. Sunt falsuri.

Extrem de interesant în acest sens este „Raportul de constatare a cazurilor de italian sounding în România”, o cercetare realizată de CCIpR în cadrul marilor retaileri români. În cadrul cercetării au fost analizate produse care sunt adesea ţinta „italian sounding”, precum salamuri, conserve de roşii, sucuri şi paste. În 9 hypermarketuri au fost găsite 32 de produse, dintre care 17 produse lactate, 5 cutii de paste, 4 salamuri şi 6 conserve. GASITI RAPORTUL AICI. Vă asigurăm că merită să îl citiţi. Vă dăm un indiciu: mozzarella de la Delaco. Amuzant este exemplul unei conserve de suc de roşii produsă de o firmă franceză în Spania şi vândută în Italia sub denumire italiană. De asemenea, nemţii au produs prosciutto şi au scris în germană pe el: original italian!!!

Cu ocazia seminarului au fost premiate restaurantele din Bucureşti care au primit marca „Ospitalita italiana – Ristoranti italiani nel Mondo”, care certifică excelenţa în cadrul restaurantelor italiene din străinătate ce se disting prin promovarea adevăratei bucătării italiene prin folosirea produselor tipice.

Daniel Constantin, ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale:
„În sectorul agricol românesc activează peste 33.000 de societăţi italiene, care transformă comunitatea oamenilor de afaceri italieni în cea mai importantă comunitate din acest sector (…) Italia exportă produse agricole în valoare egală cu PIB-ul României”

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Stiri și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s