Festivalul italian, un exemplu de marketing demn de urmat

Festivalul Italian din acest an a prilejuit organizarea unor evenimente ce au acoperit cele mai importante domenii, de la cele cultural și publicistic, până la cele economic și politic. În lunile mai și iunie, grație eforturilor Ambasadei Italiei, ale Consulatului, ale ICE București, ale CCIpR sau ale Institutului de Cultură „Vito Grasso”, Italia a fost promovată în diverse forme. Promovarea nu va rămâne fără urmări. Contactele care au fost stabilite între italieni veniți din Peninsulă pentru aceste evenimente și români se vor concretiza în curând în contracte reciproc avantajoase ce vor contribui la creșterea interschimbului dintre cele două țări.
De la an la an, Festivalul Italian devine o acțiune de marketing tot mai redutabilă. „Greul” este dus de instituțiile cu misiune economică: Institutul italian de Comerț Exterior de la București, condus de Mario Iaccarino, și Camera Italiană de Comerț pentru România. „La masă în restaurantele italiene”, ”Săptămâna modei”, promoția la produsele alimentare în rețeaua Metro, workshop-ul de bijuterii sau festivalul de floricultură sunt doar câteva dintre evenimentele de succes organizate în acest an. În urma lor am rămas cu informații interesante, cum ar fi că Italia este primul producător de vinuri din UE, devansând-o pe Franța, și al doilea producător de flori ornamentale, după Olanda.
Poate că ar fi bine ca România să ia exemplu de la Italia și să organizeze un festival românesc în Peninsulă, în lunile noiembrie și decembrie, punctul central fiind reprezentat de Ziua Națională. Promovarea sistematică, concentrată într-o perioadă scurtă de timp, este mai eficientă decât stabilirea unor contacte izolate răsfirate pe tot întinsul anului. Avem ce învăța de la italieni și din acest punct de vedere. (Victor Partan)

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Nr. 10 iulie 2011 și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s