„Croitor” de măşti veneţiene, obsedat de Colosseum

Membrii Asociaţiei Italienilor din România care au participat la Salonul „Doamnelor şi domniţelor”, pe 8 martie, au fost întâmpinaţi cu salutul „Sior maschera!”, aşa cum se obişnuieşte la Carnavalul de la Veneţia.
Ca în fiecare an, RO.AS.IT. a organizat un carnaval în miniatură, cu măştile puse la dispoziţie de Constantin Conghilete.
„Masca reprezintă o stare de spirit. Poate să şi ascundă ceva, dar poate să şi spună ceva. Purtătorul este învăluit în mister. Am fost fascinat încă din copilărie de măştile veneţiene, dar nu am încercat să creez aşa ceva decât prin 2006, inspirat de nişte tablouri”, ne-a povestit maestrul Conghilete, care a început totul cumpărând două matriţe.
Fiecare mască realizată de Constantin Conghilete este originală: „Eu le fac pe toate în felul meu. Poţi să le pui pe perete sau poţi să le pui pe faţă. Folosesc tot felul de materiale, de la lut şi carton până la sclipici şi dantelă”.
Confecţionarea măştilor veneţiene nu este singura pasiune a celui care a urmat o şcoala populară de artă. După liceu, a început să deseneze. În prezent, pictează tablouri care sunt la mare căutare.
„Atunci când pictez, mă liniştesc sufleteşte, elimin încărcarea negativă. În tablouri redau imagini pe care le-am văzut fie în realitate, fie în filme, fie pe Internet. Există un program, Google Street, prin intermediul căruia poţi să te plimbi virtual oriunde în lume. Aşa am ajuns să ştiu la perfecţie străzile şi monumentele din Veneţia. Dacă mă paraşutezi în acest oraş, cu siguranţă că nu o să mă rătăcesc”, ne-a povestit domnul Conghilete, care este fascinat de istoria Imperiului Roman: „Nu ratez niciun film cu referiri la Imperiul Roman. Sunt obsedat de Colosseum”.
Constantin Conghilete nu a făcut artele plastice. A pictat întotdeauna după cum l-a „învăţat” sufletul. Are pe calculator sute de picturi pe care le răsfoieşte în momentele de relaxare. „Îmi place să fiu la curent cu tot ce este nou în pictură, aşa cum înţeleg eu fenomenul. Este un mod de a evada din cotidian”, ne-a mărturisit artistul.

Declaraţie
„Străbunicul meu a fost italian, dar nu am foarte multe informaţii despre el. Particip cu plăcere la evenimentele organizate de RO.AS.IT. şi cred că asociaţia face o treabă foarte bună pentru comunitate”. (Constantin Conghilete)

Acest articol a fost publicat în Nr. 7 aprilie 2011 și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la „Croitor” de măşti veneţiene, obsedat de Colosseum

  1. Pingback: Priviri aruncate in spate … « Arta si Viata, pentru cei cu suflet.

  2. Pingback: Cine a mai scris despre noi ? « Hand Making …

Lasă un răspuns

