Dominic din Piteşti a câştigat concursul “ Italienii din România – o etnie cu rădăcini străvechi”.

Juriul concursului de fotografie „Italienii din România – o etnie cu rădăcini străvechi” l-a desemnat drept câştigător pe Dominic din Piteşti, urmaşul lui Vicenzo Conedera, un arhitect italian din Udine care a participat la construirea primei căi ferate din România, pe traseul  Giurgiu-Bucureşti (1865-1869).
Iată povestea lui, aşa cum ne-a transmis-o prin email:

“Buna ziua!
Ma numesc Dominic şi aş dori să particip la proiectul “ Italienii din Romania –  o etnie cu rădăcini străvechi”.
În primul rând, am aflat încă de când eram mai mic că numele meu vine de la Domenico, numele străbunicului meu, care era de naţionalitate italiană. La fel era şi tatăl lui, Vincenzo Conedera. Acesta a fost un arhitect italian din regiunea Udine . El s-a căsătorit cu Vasilica Petea, pe care a cunoscut-o în România, pe când participa la construirea primei căi ferate din România, pe traseul  Giurgiu-Bucureşti (1865-1869), cam acum 140 de ani.
Povestea vieţii lor este destul de interesantă: trecând peste  obiecţiile familiei Vasilicăi, Vincenzo a răpit-o pe aceasta cu o trăsura, iar ulterior au avut trei fii, fiecare născut în altă ţară, pentru că meseria tatălui îi purta dintr-un loc în altul. Primul fiu a fost Domenico, născut în Malta, al doilea Pasquale, născut în Bulgaria şi al treilea fiu Traian, născut în România, unde familia s-a şi stabilit definitiv.
Domenico Conedera este străbunicul meu. El a urmat şcoala comercială din Giurgiu şi a lucrat apoi pentru Ministerul de Finanţe. S-a căsătorit cu Elsa Slavic şi au avut trei fete : Nușa, Amelia şi Mioara – cea din urmă este bunica mea. Ea are doi fii: Adrian si Antonio – tatăl meu.
Ceea ce s-a transmis mai departe în familia noastră de la aceşti înaintaşi ar fi: faptul că unchiul şi vărul meu sunt ingineri de drumuri şi poduri, ducând în acest fel  mai departe meseria lui Vincenzo, religia catolică și poate şi pasiunea mea pentru mâncărurile cu specific italian: pizza şi paste.
Acestea sunt „radacinile” mele italiene şi mă bucur că proiectul acesta m-a stimulat să aflu cât mai multe despre viaţa lor şi să vă împărtăşesc aceste lucruri”.

Dominic este invitat la Muzeul Naţional de Istorie a României pe 8 decembrie, pentru a fi premiat.

Acest articol a fost publicat în Nr. 3 26 nov. - 20 dec. 2010 și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

